vilvoorde_leuvensestraat.jpg

Vilvoorde gaat handelscentrum opnieuw aantrekkelijk maken

woe 28 jan 2015

De stad Vilvoorde gaat haar handelskern opnieuw aantrekkelijker maken. Uit cijfers van het Vlaams Gewest blijkt immers dat 15% van de handelspanden leeg staat. Onder meer het Syrië-verhaal geeft de Zennestad geen positief imago. 

Johan Claus, de schepen voor Lokale Economie nuanceert de leegstand maar erkent dat er een probleem is. Anderzijds is er volgens de schepen ook wel een positieve evolutie. Onder meer de Nowélei en de omgeving van de Gulden Schaapstraat floreren de laaste jaren enorm. 

Maar de economische crisis en de mogelijke komst van Uplace schrikken heel wat investeerders af. Ook het Syrië-verhaal doet de Zennestad geen deugd. “Het is een moeilijke kwestie en er wordt in de media ook wel zeer vaak over bericht. Maar Vilvoorde is zoveel meer dan alleen maar dat verhaal”, zegt schepen Claus. 

[[{"type":"media","viewmode":"mediaoriginal","fid":"25301","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"341","width":"610"}}]]

Communicatieplan & heraanleg centrum Vilvoorde

Daarom wil de stad nu werk maken van een communicatieplan. Dat moet de troeven van de stad in the picture plaatsen. De stad gaat ook volop investeren in de handelskernen. “De infrastructuur zal voor 13 miljoen euro verbeterd worden. Daarnaast kunnen inwoners in het centrum bij een renovatie een beroep doen op een gevelpandenpremie. Voorts worden de winkelstraten en de Grote Markt heraangelegd. Daarbij wordt de capaciteit van de parkeerplaatsen verdubbeld”, aldus schepen Claus. Al deze inspanningen moeten van Vilvoorde opnieuw een fijne winkelstad maken.