ken_je_maat2.jpg

Thuis-acteurs Adil en Toon acteren in campagne rond alcoholpreventie

din 2 feb 2016

JOETZ, de jeugddienst van de Socialistische Mutualiteiten van Vlaams-Brabant, lanceert onder het motto 'Ken je Maat' een preventiecampagne waarin jongeren gesensibiliseerd worden om verstandig om te springen met alcoholgebruik. Ook worden ze opgeroepen om voor elkaar te zorgen als het fout loopt. Om de campagne te promoten werd een video gelanceerd. En daarin herkennen we Thuis-acteurs Bill Barberis (Toon) en Nawfel Bardad-Daidj (Adil).

Een frisse pint of een cocktail hoeven op zich geen probleem te zijn zolang er verstandig mee omgesprongen wordt. Overmatig alcoholgebruik leidt niet enkel tot allerhande gezondheidsproblemen maar kan in sommige gevallen ook tragische gevolgen hebben. JOETZ, de jeugddienst van de Socialistische Mutualiteiten van Vlaams-Brabant, wijst in dit verband op de frequent opduikende krantenberichten over 'Student in levensgevaar na val van 15 meter' of  'Jongen verdronken bij spelletje op de brug'.. De organisatie roept daarom op bij het uitgaan zorg te dragen voor elkaar en vrienden niet alleen naar huis te laten gaan.

De video met de twee Thuis-acteurs laat zien hoe een goede maat het voor een beschonken kameraad opneemt. En dat engagement kan het verschil maken tussen een leuk avondje uit of een drama. In het raam van de campagne kunnen jongeren op de website www.kenjemaat.be ook deelnemen aan de quiz 'Ben jij een goede maat?' en kan iedereen de button 'Ik ben een goede maat' delen op Facebook. JOETZ deelt voorts meer dan 20.000 'Ken je maat' zadelhoesjes uit in alle grote studentensteden in Vlaanderen.