asse_blokkade_bank.jpg

Marc blokkeert ING-filiaal in Asse: “Misschien dat ze dan eens wakker worden"

din 15 feb 2022

Marc Meert is het getreuzel van zijn bank ING beu. Door een administratief probleem is zijn zichtrekening al maanden geblokkeerd, waardoor hij niet aan zijn centen kan. Marc vond er niets beter op om op zijn beurt het bankfiliaal van Asse te blokkeren.

Marc Meert uit Ternat hield vanochtend een ludieke actie aan het bankfiliaal in Asse. Hij blokkeerde er met zijn bestelwagen de toegang tot het filiaal. Al enkele maanden kan Marc niet aan het geld dat hij nodig heeft voor zijn raam- en deurbedrijf. “Ik kom eigenlijk mijn centen opeisen die al maanden geblokkeerd zijn op mijn zakelijke rekening”, zegt Marc. “We hebben negen documenten ingevuld om alles in orde te brengen, maar de rekening is nog altijd geblokkeerd. Ook via de helpdesk heb ik gezocht naar een oplossing, maar er is geen communicatie.”

Het gevolg is dat Marc al bijna drie maanden zichzelf geen loon uitkeert, zodat hij werknemers en leveranciers kan blijven betalen. “Dat lukt voorlopig nog, maar het mag niet lang meer duren. Ik schat nog zo'n tweetal maanden. Ik wil gewoon kunnen beschikken over het geld waarvoor ik en mijn werknemers hebben gewerkt”, aldus Marc. “Ik hoop dat het bankfiliaal wakker wordt. Ik heb genoeg eten en drinken mee om hier enkele uren te blijven staan. Als ze niet luisteren, blokkeer ik volgende keer alle drie de toegangsdeuren tot de bank.”

De filiaalhouder van de ING in Asse mag omwille van bedrijfspolitiek niet praten met de pers, maar maakt wel eventjes tijd voor Marc. “Hij heeft gezegd dat hij er werk van zou maken. Eerst zou het een dag duren, dan twee dagen, terwijl ik denk dat je met enkele telefoontjes op een tweetal uur alles in orde kan brengen. Ik voel slechte wil, dus ik blijf hier staan totdat ik concreet weet hoe, wat en wanneer”, besluit Marc.

Bij ING zijn ze op de hoogte van de situatie van Marc. Na een gesprek met de bank en de kantoordirecteur besliste Marc om te stoppen met zijn actie.