pink_ribbon2.jpg

Pink Ribbon start nieuwe campagne in Elewijt

din 29 sep 2015

In het Elewijtcenter in Zemst heeft Pink Ribbon de nieuwe nationale campagne op gang geschoten. Oktober staat wereldwijd in het teken van de strijd tegen borstkanker. Pink Ribbon wil via talrijke acties het taboe rond borstkanker doorbreken en geld inzamelen voor de strijd tegen de ziekte.

Het roos lintje is het internationaal symbool voor de strijd tegen borstkanker. Topontwerper Eduoard Vermeulen van modehuis Nathan ontwierp het lintje voor Pink Ribbon. “Wie in oktober één van de 150.000 lintjes koopt, toont zich solidair met borstkankerpatiënten”, vertelt Bettina Geysen van Pink Ribbon. “Je toont je solidair met anderen maar ook met jezelf. We roepen in de maand oktober immers iedereen op om er over te praten met de arts. Een snelle diagnose is zeer belangrijk”, aldus Geysen.

Elke dag krijgen 26 vrouwen in België te horen dat ze borstkanker hebben, omgerekend zo'n 10.000 per jaar. Zangeres Natalia wil die vele patiënten steunen, en is daarom één van de gezichten van Pink Ribbon. Meer over de campagne vanavond in ons nieuws.