Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

Alleen in Vlaams-Brabant daalt aantal klachten over De Lijn

Alleen in Vlaams-Brabant daalt aantal klachten over De Lijn

Enkel in onze provincie is in 2014 het aantal klachten over vervoermaatschappij De Lijn gedaald. Dat blijkt uit de cijfers van het Vlaams klachtenboek.

 

Elk jaar op 1 maart publiceert de Vlaamse ombudsdienst het Vlaams klachtenboek. Dat is een bundeling van alle klachten die de overheid krijgt via de verschillende klachtendiensten, van De Lijn tot de VRT en Kind & Gezin. De Lijn is traditiegetrouw de grote slokop en dat was ook in 2014 niet anders. “Vorig jaar liepen er 34 826 klachten binne”, zegt ombudsman Bart Weekers, “dat is een toename met 6,5 procent tegenover 2013. Alleen in Vlaams-Brabant daalde het aantal klachten. Daar klokten we af op 6851 in 2014, terwijl het er in 2013 nog 7267 waren, een daling met bijna 6 procent.” De klachten die binnenkomen bij De Lijn gaan vooral over de service van de buschauffeurs en u raadt het al, de stiptheid van de dienstverlening.