Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

Leerling Hotelschool Wemmel: "fijn dat we door takeaway nog in contact komen met klanten"

 

Leerling Hotelschool Wemmel: "fijn dat we door takeaway nog in contact komen met klanten"

Door de verplichte sluiting van de horeca zijn heel wat zaken overgeschakeld op takeaway. Ook Hotelschool Wemmel sprong op die kar. Het lerarenteam vindt het belangrijk dat de leerlingen kunnen blijven koken voor echte klanten. De afhaalformule is een succes.



 

Restaurant Norrland op de campus van Hotelschool Wemmel is al een hele tijd dicht, maar achter de gesloten deuren wordt hard gewerkt om elke twee weken tal van afhaalmenu’s klaar te krijgen. “Als school moesten we snel schakelen. Om onze leerlingen een beeld van het reële leven mee te geven, besloten we om de horeca te volgen en ook aan takeaway te doen,” aldus leraar Diederik Vanpoucke.

“Het is fijn dat we op deze manier toch nog in contact komen met onze klanten,” vindt leerling Florian Serifi. “Er zijn bij onze afhaalmomenten voor de takeaway zelfs meer klanten dan we in de zaal van ons restaurant kunnen bedienen. Daardoor is er dan ook iets meer druk.” In restaurant Norrland koken de leerlingen van Campus Wemmel vier keer per week voor een twintigtal restaurantgangers. In de huidige formule moeten ze elke twee weken 200 menu’s klaar krijgen.

Hoe de takeaway verloopt op Campus Wemmel zie je straks in ons nieuws.

NET GEMIST

NET GEMIST

Nieuws

NIEUWS 19/10/2021

Bekijk hier het nieuws van dinsdag 19 oktober.

SPORT 18/10/2021

Bekijk hier de sport van maandag 18 oktober.

NIEUWS 18/10/2021

Bekijk hier het nieuws van maandag 18 oktober.

Beestig goed bezig! Afl.02

In ‘Beestig goed bezig’ bezoeken we mensen die zich inzetten voor het welzijn van de dieren. Dierenarts Peter Mievis geeft enkele tips hoe je het best een huisdier kan houden. En we gaan langs bij Pascale die een erkende Cattery heeft. Schattiger dan dit wordt het niet!