Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

Dure campagne moet parkeertoren COOVI aantrekkelijk maken

Dure campagne moet parkeertoren COOVI aantrekkelijk maken

De parkeertoren aan metrostation COOVI, net naast de Ring rond Brussel ter hoogte van Sint-Pieters-Leeuw, blijft weinig pendelaars trekken. Daarom gaat het Brussels Gewest over tot actie. Er komt een campagne via  sociale media die 30.000 euro mag kosten. 

Naast de campagne komt er ook extra bewegwijzering vanop de Ring, een opvallend Park & Ride-embleem moeten dan weer extra pendelaars lokken. De parkeertoren opende de deuren eind mei, maar raakte amper gevuld. Tijdens de eerste maanden zijn dagelijks amper 14 procent van de 1.300 plaatsen ingevuld.

De lage bezetting van Ceria-Coovi staat in schril contrast met die van de andere overstapparkings die zich vlakbij de Rand bevinden. De parking in Kraainem is meestal 90% gevuld, die van Lennik-Erasmus staat dagelijks zo goed als helemaal vol.