Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

Zennevallei wil zich toeristisch profileren

Zennevallei wil zich toeristisch profileren

‘Zennevallei hergist’ zo zal het samenwerkingsverband heten tussen de stad Halle en de gemeenten Beersel en Sint-Pieters-Leeuw. Doel is om samen de toeristische kaart te trekken en de Zennevallei beter bekend te maken in Vlaanderen.

De Zenne, de groene open ruimten en de streekproducten, het zijn enkele van de toeristische troeven van de Zennevallei die de Vlaming nog te weinig kent. Daar willen Halle, Beersel en Sint-Pieters-Leeuw samen iets aan doen via het het project 'Zennevallei hergist'. Het initiatief moet ook de verbondenheid in de streek versterken. 

Aan het project is -over drie jaar gespreid- een budget van 1,1 miljoen euro gekoppeld. 750.000 euro komt daarbij uit het Vlaamse Randfonds. De drie andere gemeenten vullen het potje aan volgens inwonersaantal.

Meer straks in ons nieuws.