Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

Jaarlijkse stickeractie van het Rode Kruis is gestart

Jaarlijkse stickeractie van het Rode Kruis is gestart

Vandaag start de jaarlijkse stickeractie van het Rode Kruis. Twee weken lang verkopen medewerkers stickers. De opbrengst gaat naar de lokale afdelingen. Centrale figuur op de stickers dit jaar is Wickie De Viking.   

Sommige lokale afdelingen hebben nood aan een nieuwe ambulance of een nieuwe defibrilator. Andere afdelingen, zoals in Affligem en Lennik, willen het geld investeren in de aankoop van didactisch materiaal voor de eerste hulplessen. In Kapelle-op-de,-Bos en Londerzeel zal de opbrengst gebruikt worden om materiaal aan te kopen voor de hulpdienst en de uitleendienst.

Een nieuwigheid is dat de sticker duidelijk vermeldt waar de opbrengst naartoe gaat.  Uit onderzoek is immers gebleken dat mensen eerder geneigd zijn om geld uit te geven als ze ook weten in wat ze investeren. De stickeractie loopt nog tot 7 mei.